Dag 13, van Rioja naar Tarapoto.

18 oktober 2016 - Tarapoto, Peru

Onze laatste dag in Rioja, we gaan ons vandaag verplaatsen naar Tarapoto,
De koffers ingepakt, ons ontbijtje in het park, 09.00 uur tijd om te vertrekken.

Met een busje gingen we eerst nog even naar de hospital daar waar Laura de nicht van Monica werkt, bezoeken.
Vanwege mijn werk, bouw van operatiekamers, wil ik liever ook de kleine kans op de besmetting met een ziekenhuisbacterie voorkomen, hierdoor kan ik helaas geen verslag doen van het bezoek binnen, wel kan ik vertellen dat de rest heel enthousiast waren over de werkwijze van Laura en allen die daar werken.

De reis ging verder naar Tarapoto, we kwamen aan bij de Hostel, meteen werd buiten duidelijk dat het hier nog warmer is dan Rioja, wat ben ik blij dat we een kamer hebben met airco, niet iedereen had belang bij airco overigens.

De middag gingen we nog met een minibusje naar een prachtige waterval, onderweg nog even bij een uitkijkpunt de bergen en de vallei bewonderd, en dan de waterval, wat een hoogte! en ook de omgeving is prachtig aangelegd, en een hele mooie wandelroute naar boven, wat kun je dan genieten van de natuur.

''S Avonds nog even lekker wezen eten bij een Italiaans restaurant, dat restaurant bleek een mooi binnen geraas te hebben in de openlucht, erg sfeervol en vooral heel lekker eten.

Op de terugweg nog even een lekker ijsje eten, op het plein in het centrum was heel veel animatie, leuk om even te staan kijken, halverwege onze terugtocht kwamen we een processie stoet tegen, paars was de basis kleur voor deze processie, heel veel huizen en winkels hadden deze kleur doorgevoerd in hun versieringen.

Nog even mijn verhaaltje schrijven, en dan heerlijk mijn bedje in.
Tot morgen.