Dag 14, Tarapoto

19 oktober 2016 - Tarapoto, Peru

Na een goede nachtrust in deze hostel, heerlijk wat een rust en stilte, zaten we allen om 7.30 uur op het dakterras voor een heerlijk ontbijt, met liefde en toewijding werden we verzorgd, er werd een een eitje gekookt en gebakken, een fruitcocktail gemaakt, koffie en thee geschonken etc., er was ruim voldoende voor een goed ontbijt.

Om 8.30 uur stond een taxibusje gereed om ons mee te nemen naar een natuurgebied in de bergen, we hadden ook een jonge gids mee, helaas zijn wijze van uitleg en popi Jopie gedrag beviel ons totaal niet en dat werd hem na een uurtje wel duidelijk duidelijk gemaakt, geen last meer van hem gehad.

Schitterend om samen door de bergen te rijden, de vallei met de rívier, de steile rotswanden, de natuur, prachtig. We kwamen aan bij een pont, drie aan elkaar gemaakte platbodems met een buitenboordmotor,  er was plaats voor ongeveer zes busjes, geheel zonder hapering of andere moeilijkheden voeren we over de brede rivier met veel stroming naar de overkant en kwamen we exact op de plek waar de busjes weer de rivieroever op konden rijden.

Vanaf daar was de weg geheel anders, onverhard met veel gaten, grind en kuilen en sporen, we hadden in de bus heel veel lol, ontzettend veel gelachen, we werden opnieuw geheel door elkaar gehutst,  maar wat hebben we ook genoten van de uitzichten, en zo kwamen we aan bij een groot bergmeer. Wauw wat schitterend om even stil van te worden, je merkte hier al wel de invloed van de opkomst van toeristen, kraampjes en allerlei verkoop van spulletjes bij de stopplaats van de bus, ach, het heeft ook wel wat.

Een boot lag klaar om ons te vervoeren over het water, wat hebben we genoten van de tochtjes over het water, de vogels, de bergen, het varen op zich, leuk!
We hadden een lunch in een leuk restaurantje aan het water en we hebben nog een leuk wandeltochtje gemaakt naar een bergzout afgraving, een erg leuk tochtje, zelf een hele mooie kleurrijke vogel gespot in de dichtbegroeide bossen.

Doordat we de hele tijd een boot met "kapitein" tot onze beschikking voelde dat wel als heel luxe en vrij, steeds een stukje varen dan weer even aan wal etc. Rond de klok van 15.00 uur waren we weer bij het beginpunt en stond onze bus weer op ons te wachten

De bus bracht ons weer veilig bij de hostel, daarna ieder voor zich even relaxen.
19.30 uur samen op pad voor een diner in het centrum, opnieuw een gezellig gebeuren en lekker eten.

Na afloop op zoek naar een leuk terrasje voor de koffie en afscheid van Tabitha, zij gaat al weer naar huis, ook Monica die nu bij Laura logeert gaat morgen naar huis.
Er was ook een verjaardagspartijtje gaande met twee muziekanten, geweldig om samen met hen luidkeels de liedjes van John Denver mee te zingen, werd overigens heel erg gewaardeerd door de jarige, en wij hadden weer veel lol.
Met de woorden, "make it not to late" aan de verjaardagsparty, liepen we weg en wandelden we naar onze Hostel.

Heel raar om voor onze Hostel afscheid te nemen van Tabitha die morgen alweer naar Nederland gaat, een hele lieve toffe meid, je hoorde echt bij ons, wat heb je veel voor ons vertaald en je enthousiasme op ons over gebracht, en wat was je een waardevolle invulling bij de conferenties! we hopen elkaar in Nederland weer te zien.

Ook Monica, bij deze: fijn dat je een deel met ons hebt meegereisd, de click was ervan af de eerste dag, erg leuk dat we samen mochten genieten van Peru.

Tot morgen.

1. Tabitha:
    20 oktober 2016
    Ik heb genoten van deze 'werk'reis! Alles is gepakt en op naar het vliegveld. Bedankt voor de vele gezellige momenten en alvast een hele goede vlucht allemaal! Nos vemos en Holanda! Buen viaje!
  2. Monica:
    20 oktober 2016
    Dag lieve allemaal, Gracias, helemaal wederzijds! Geniet nog even van mooi Peru en buen viaje!
    Tot in NL,
    Liefs Monica