Dag 15, Tarapoto naar Lima

20 oktober 2016 - Lima, Peru

Opnieuw heerlijk geslapen, deze dag zal in het teken staan van onze verplaatsing naar Lima.
De koffers ingepakt, nog even heerlijk genieten van het uitgebreide ontbijt op het dakterras in de prachtige ochtendzon waarna definitief de kamer op slot ging en we onze koffers verzamelden bij de ingang van de hostel, ons vertrek naar de luchthaven is 1800 uur.

We kozen ervoor om met een motorkar naar een grote markt te gaan, wat een drukte en wat wordt daar veel aangeboden, na een uur is het wel genoeg geweest, we kregen nog wel van een van de verkopers een heerlijke koude fruitdrank aangeboden, dat was wel wat we nodig hadden met de hitte van deze dag, de hele dag zweten, wat warm.

Daarna huurden we drie motokars voor een rondrit van een uur, we reden de stad uit zo de prachtige natuur in, er werd gewerkt op de rijstvelden, prachtige bomen, vogels en rivier en beekjes, kortom we zien weer veel in een korte tijd, steeds maar even stoppen voor het maken van foto's.

We eindigden met de motokars bij een restaurantje voor koffie en gebak, daarna wandelend via en klein overdekte markt naar onze hostel, hier nog even bijkomen van de vermoeide ochtend, hetgeen vooral te maken had met de vochtige warmte, erg fijn om dan even in hangmat te liggen op het dakterras.

Tegen half zes werden de koffers in twee auto's geladen en we vertrokken we naar de luchthaven, we checkten in en aten in een restaurantje nog even een warme Peruaanse hap, om 1920 uur aan boord en om 20.00uur kwam ons vliegtuig in beweging.

Rond 2130 uur weer veilig aan de grond in Lima, Een taxibusje bracht ons naar de hostel, in busje was het tijdens de rit weer super gezellig, het leek wel of we op schoolreis gingen, ik weet het niet waarom maar uitgelaten en duidelijk hoorbaar waren we wel.

De koffers op ons kamers gebracht nog even de dag van me afschrijven, en nu bijna de oogjes dicht.

Morgen beginnen we aan onze echte terugreis, we vliegen tegen de tijd in dus de avond om een verslag te schrijven en te plaatsen zitten we dus hoog en droog boven de oceaan, en daar vieren we natuurlijk ook nog de verjaardag van Ruud, hoe laat en waar is hij dan jarig? een leuk rekensommetje die Ruud waarschijnlijk al heeft berekend, we wachten het antwoord morgenvroeg wel af.
een dagverslag zit er dan dus morgen niet in, mijn laatste verslag zal waarschijnlijk zaterdagavond of zondag geplaatst worden.

Nb we verwachten op zaterdag 22/10/16. 12.30 uur (Nederlandse tijd) te landen op Schiphol en dan met de trein naar Zwolle.

1. Marinke:
    21 oktober 2016
    Super bedankt voor al die leuke verhalen elke dag!! Een beetje op de hoogte kunnen blijven van jullie bezigheden daar was erg leuk. Ik wens jullie vanuit een ook iets vochtig Nederland (zo te lezen zijn jullie hier al op voorbereid hoeft alleen de temperatuur nog maar te wennen) een hele goede terug reis.