Dag 1 in Lima

6 oktober 2016 - Lima, Peru

Na een paar uur heerlijk geslapen te hebben in een prachtig gedateerd bed ging de biologische wekker om 06.00 uur en lagen we klaarwakker naar het plafond te staren, even de digitale sociale contacten bijwerken erg raar dat we een tijdsverschil hebben van 7 uur.

De warmwatervoorziening in de badkamer was minimaal, en ook het gebruik van water uit de kraan wordt ernstig afgeraden om bijvoorbeeld je tanden te poetsen, gelukkig stond er een watertank in de hal van de kamers.

Wat hebben we het in Nederland toch maar goed en wat is het duidelijk dat er in Peru nog veel zaken gemoderniseerd moet worden.

De ontzettend  vriendelijke eigenaar van de Hostel heeft ons voor een goed ontbijt de weg gewezen naar een goed en betrouwbaar restaurant.

Helaas is er in Peru ook op het gebied van veiligheid en reinheid nog veel mis, dus uitkijken maar wat we eten, we zijn nu eenmaal opgegroeid in een westers land en dus kwetsbaar voor in slechte hygiene bereid eten.

Over het verkeer is ook genoeg te zeggen, het is er erg druk en ze doen ook erg druk, maar voor weinig geld brengt een taxi je naar de gewenste plaats.

Vandaag hebben we een deel van Lima bekeken, veel kerken en andere mooie gebouwen gezien een hele scala aan winkels, als ook de prachtige rotsachtige kust

Het avond eten was een heerlijke maaltijd bij een Chinees restaurant, daar ontmoeten we ook de Peruaanse studentbegeleider Anamarie en haar man, het was een super gezellige avond.

Anamarie kreeg vanavond ook een certificaat overhandigd voor het vele werk wat zij heeft verricht voor de studenten van hogeschool Viaa in Peru.

Morgen weer vroeg op want we gaan op bezoek bij een project van Tear en daarna naar de Universiteit van Lima.

Het was weer een mooie dag waarin we heel veel hebben gezien maar ook heel veel gelachen, het wordt een steeds hechtere groep die vooral genieten van het Land Peru en de Peruanen.