Dag 9, Rioja

14 oktober 2016 - Rioja, Peru

De dag begon weer met de heerlijke broodjes in het park, we worden al aardige bezienswaardigheden, leuk de contacten daar met de plaatselijke bevolking.

Wat het eten in een park op een bankje leuk maakt zijn de bijzondere vogels, we zijn jammer genoeg niet getraind genoeg om ze heel goed te fotograferen, maar genieten doen we heel erg van vogels met hele mooie kleuren, geweldig om zo de dag te beginnen.

Jan had drie motokars geregeld, we gingen, wat later bleek een hele mooie tocht meemaken, wat is de natuur erg mooi in Peru, en wat deze streek zo bijzonder maakt op mij is dat het nog niet is verpest door massatoerisme, we zagen nog heel veel authentieke huisjes met traditionele gezinnen, prachtig.

Het meerijden in zon motokar is al een belevenis op zich, alles wat in je lijf zit wordt door elkaar gehutst, menig masseur kan hier een lesje uit leren, we gingen over wegen die voor normaal verkeer onbegaan baar is, wat ook erg leuk was, is dat we een bezoek brachten aan een kennis van Jan, hij heeft een steenfabriekje, we kregen te zien hoe klei werd afgegraven, geperst, geroofd en gebakken en getransporteerd, prachtig hoe hier gewerkt Zoals wij dat in Nederland heel vroeger ook deden, onder hele slechte Arrbo omstandigheden maar met veel toewijding werd er gewerkt, wat een leuke ervaring.

Na de middag met een busje zijn wij naar een "natuur park"  gereden, helaas viel dat enigszinds tegen, dit park was wel heel erg gericht op toeristen, er was een zwembad met keiharde boem  boem muziek, past niet helemaal in zon natuurpark denk ik,

Er was een natuurgebied bij met vijvers, de dieren die we tegen kwamen vroegen we ons af of deze niet heel erg tam gemaakt waren, we hebben een leuke wandeling gemaakt, en genoten van wat we zagen in dit natuurgebied.

De terugreis was weer een belevenis op zich, helaas hadden we met onze telefoons geen bereik, we hielden een taxi aan, hij wilde ons wel naar Rioja brengen, het was eenstationwagen en volgens hem kon onze groep van acht personen er wel in, en ja hoor, opgevouwen en atletisch als we zijn lukte het inderdaad, in peru kan veel!!  Erg veel gelachen onderweg om deze onverwachte belevenis.

In Rioja nog even naar een museum geweest,  een particulier op gezette museum met een likeur schenkerij, dat moet ik de Peruanen na geven bijna iedereen is wel creatief in ondernemen, het museum stelde niet heel veel voor, wel blauwe vogels die we spotten in de tuin..

Nog even relaxen op de hotelkamer, en rond half acht  uur op zoek naar een leuk restaurantje voor wat eten, we vonden een grill house in de buurt, erg gezellig en lekker gegeten,

We sloten de dag af in een leuk cafeetje met een paar cocktails, met warme wangen en iets meer praatbehoefte zochten we onze hostel weer op,

Nu lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag, we gaan dan voor twee dagen de jungle in, of daar WiFi is weten we niet, dus mocht je een dag geen blog ontvangen is dat de reden.

Doei doei.

Van reisblog naar fotoboek