Dag 8, Rioja en Moyobamba

13 oktober 2016 - Rioja, Peru

Vanmorgen rond de klok van negenen gingen we op zoek naar een bakker, en ja hoor genoeg keuze, zelfs croissantjes en er was jam, voor omgerekend 5 euro aan boodschappen voor 7 personen, met volle tasjes naar een parkje voor ons ontbijt, het blijft een leuk ritueel.

Daarna hebben we Rioja verkend, helaas begon het wel te regenen, wat een bedrijvigheid, allemaal kleine ondernemertjes opmerkelijk dat je hier niet wordt benaderd door opdringerige verkopers, ze zijn kennelijk de toeristen nog niet gewend, ook wij zagen alleen maar lokale bevolking,

Al is de Spaanse taal voor de meesten van ons lastig, het is een vriendelijke bevolking, ze willen je alles wel uitleggen, verder zie je hier heel veel motokars, voor 1 sol (38 eurocent) brengen ze overal naar toe,  Rioja is een heel leuk stadje met redelijk schone straten en een vooral vriendelijke mensen.

Helaas vooor de twee voorste kamers is het geluid van de brommers wel erg overheersend, de brommers rijden van smorgensvroeg tot 'savonds laat maar daarvoor hebben zij dan ook een riante kamer met mooi uitzicht of met een balkon, oordopjes In , je hoofd onder het kussen of een stevige borrel is mijn advies..!

Rond de middag gingen we met Jan in twee taxi's naar Moyobamba, naar een school waar vier studenten stage lopen, tijdens de reis er naar toe is het weer wat wisselvallig en tijdens ons bezoek sloeg het weer om in stevige regenbuien, de temperatuur bleef heerlijk.

De vier studenten leiden ons rond langs de leslokaken, we kregen door te luisteren en door het zien een goede indruk hoe het daar was op die school, de studenten vonden het erg leuk om ons te ontmoeten, dat was overigens geheel wederzijds,

Volgende week maandag houden we hier op deze school de derde conferentie met workshops, als voorbereiding is de planning van die dag door Jan met de schooldirectie definitief gemaakt en we hebben de ruimte bewonderd waar het plaats zal vinden.

Na het schoolbezoek in de nog steeds hevige regen kregen we een lift van een schoolbusje naar een restaurant in buurt voor een maaltijd, ook Monica kwam nog even gezellig langs ze was toch in de buurt.

De regen was inmiddels gestopt waardoor we lopend naar de overdekte markt konden van Moyobamba, wat ontzettend veel kraampjes bij elkaar in een grote overdekte hal,

Met een motokar hebben we ons verplaats naar een taxiverhuurbedrijf, de rit met een motokar is een belevenis op zich, je wordt geheel door elkaar geschud maar wel eg leuk.

Met de taxi naar Rioja, naar onze hostel, even lekker uitrusten, want om 1900 uur worden we bij Ricardo , de slaapplek van Jan, verwacht.

Jan kwam met motor ons al tegemoet, geleend van Ricardo, om nog even een rondje te rijden, daar maakten ook Marianne en Ruud als paasagier graag gebruik van.

Ricardo en zijn vrouw zijn heel hartelijke gastvrije mensen en waren dan ook volop bezig met het bereiden van maaltijd in de buiten keuken, we zaten met elkaar in een kring in de tuin onder een overkapping te genieten van wat ons werd aangeboden,

Toen de een na de ander begon te gapen was het tijd om naar de hostel te gaan, einde van weer een mooie dag.

1. Bert:
    14 oktober 2016
    Super hoor, daar gebeurt veel. Daar doe je een hoop op aan info en gevoel. Hoofd hart en handen, mooier kan het toch niet?
  2. Marjon:
    14 oktober 2016
    Wat leuk om jullie belevenissen te volgen! Zo te lezen hebben jullie het erg goed met elkaar en beleven jullie veel indrukwekkende dingen. Geniet nog van de komende week!
    Hartelijke groet,
    Marjon
  3. Marinke:
    14 oktober 2016
    terwijl de doos met winterjassen hier al weer tevoorschijn is gehaald genieten we elke dag op afstand mee van jullie ontbijtjes in het park en alle andere verhalen.
    van school en restaurant tot sloppenwijk ik ben de afgelopen week al op veel plekken "geweest" vanaf m'n bank. Erg leuk om dit zo te volgen, bedankt voor de blogs
    En de speciale groetjes aan Ruud en Gretha! Die weten vast wel wie ik ben ......
    Fijne tijd daar nog met elkaar!!