Dag 2 Lima. Deel 1

7 oktober 2016 - Lima, Peru

Vandaag de wekker om 07.00 uur gezet, op tijd er uit. het zal een drukke dag worden.

Samen naar de mini mini minisupermarkt op de hoek voor wat lekkere warme broodjes  met beleg, deze hebben we onder het toeziend oog van Maria (Beeldje in het park voor onze hostel) heerlijk opgegeten.l

met twee taxi's naar het kantoor van Tear, wat een enthousiaste mensen met het hart op een goede plek.

We gingen verder met hun busje naar een school in de buurt welke door de stichting "edukans" geholpen en ondersteund werd, wat leuk om te merken aan de kinderen en leerkrachten en schooldirectie dat wij uit Nederland komen en aandacht aan hun school geven.

Het was ook de morgen van lege batterijen, Eize en Marianne hadden hun nieuwe speeltje (Mifi) vergeten op te laden, Harjan had de batterij van zijn camera in de kamer laten liggen, en bij Ruud ging de batterij van zijn foto toestel na een uur ook leeg. Stelletje klunsen haha.

Na het schoolbezoek gingen we verder en kwamen we in de  sloppenwijken van Lima, hier is Tear bezig met projecten Zoals het leren planten van groen, maken van toiletten en het begeleiden van bewoners om zelfstandig de wijken leefbaar te maken.

Wat we daar zagen is niet te beschrijven, heel veel rommel, geen enkel huisje is af, met allerlei materialen wordt een huisje gebouwd, kijk naar de foto' s die ik later zal plaatsen en je bergrijpt dat we erg onder de indruk waren en nog zijn.

En na dit sloppenwijkbezoek kwamen we aan op de meest indrukmakende van de dag, een school door Tear ondersteund voor kinderen met een beperking,

Hier werden we geraakt door wat we allemaal zagen, begeleiders met een hart van goud voor deze kinderen, kleine moestuintjes die door de kinderen wordt onderhouden, alle materialen in de lokalen zijn gekregen materialen, alles heel maar dan ook heel simpel, en kinderen die allemaal zo blij en trots zijn op wat ze maken

Hier werden de kinderen behandeld zoals ze zijn en wat ze nog kunnen en vooral waar ze blij van worden. En als je dan weet dat deze kinderen geen tot weinig toekomst hebben, wat een geweldig werk wordt hier door Tear onersteund

Morgen verder..