Dag 2 in Lima deel 2

8 oktober 2016 - Lima, Peru

De middag,

We waren rond de klok van twee weer in het hostel, door twee reisgenoten werd keurig een lunch op de kamer verzorgd want bij de anderen was de spanning merkbaar voor de presentaties en workshops van deze middag en avond op de universiteit van Lima

Een heel erg leuke bijkomstigheid was dat we die middag de voetbalbalwedtrijd van Nederland - wit Rusland al konden volgen die 'savonds gespeeld zou worden. Prachtig om zo in de toekomst te kunnen kijken

De haartjes in de plooi, mooie kleren aan, en met heel veel zin en gezonde spanning kwamen we aan bij de universiteit.

Ondanks een staking op de universiteit kwam er toch nog een redelijke opkomst, we zagen en hoorden zelfverzekerde reisgenoten, met Jan en Tabitha die alles vlekkeloos  in het Spaans spraken en vertaalden.

Door de reacties en het stellen van gerichte vragen merkten en hoorden we dat de betrokkenheid van hogeschool Viaa heel erg wordt gewaardeerd, de onderwijsbenadering in Nederland wekte ook veel nieuwsgierigheid op.

Tot slot workshops,  hier waren ineens ook andere studenten en belangstellenden die we bij de presentaties nog niet zagen, dat was een mooie verrassing.

Ik zag reisgenoten met een enorme passie voor hun vak de workshops geven, geweldig om te merken dat de bezoekers een andere "Nederlandse" kijk van onze reisgenoten heel gretig tot zich namen.

Moe maar voldaan gingen we door het chaotische verkeer op weg naar de KFC, even lekker ontspannen en lekker smikkelen in al dat gefrituurde eten, en toen lopend op zoek naar onze Hostel, zonder te verdwalen kwamen we aan, we roken onze kussens moe maar erg voldaan gaven we toe en vielen onze ogen dicht.

Het was weer een geweldige dag, reisgenoten met een bijzondere klik, heerlijk genieten en lachen, de tranen die je samen moeilijk kan bedwingen als je in de sloppenwijken bent, de school voor kinderen met een beperking. Het genieten van de taxichauffeurs in het chaotische verkeer, de verrassing van Peruaans eten....

Dankbaar en blij dat we met zo'n leuke groep hier mogen en kunnen zijn.