Dag 4 in Lima

9 oktober 2016 - Lima, Peru

Om 9.00 uur vanmorgen ons bijna traditie getrouwe wandeling naar (ons) supermarktje voor de broodjes beleg en fruit, heerlijk om samen in een parkje te ontbijten, en als je dan ook nog een kolibrie spot, helemaal top.

Om 11.00 waren we in de presbyteriaanse kerk Betel, de kerk waar Jan een van zijn preken mocht lezen en wij zongen als gift samen twee liederen voor de mensen daar.

We zijn na de middag heerlijk naar de kust gegaan, de zon scheen volop en wat een prachtige watervogels, zeehond en vooral veel pelikanen.

We genoten van de kleine Vismarkt, het uitzicht vanaf de pier, de pelikanen waren het meest bijzonder, veel groter dan we ons hadden voorgesteld, en wat kwamen ze dichtbij zonder mensenschuwheid. En dan die zeehond die lag vlak bij het voetpad op de rotsen te zonnen

We liepen de kustweg verder en kwamen bij een prachtig rotsachtig deel van de kust, een man verkleed als monnik sprong steeds van de rotsen in de zee, het restaurant  aan de kust  schonk heerlijke koffie en we konden daar ook mooie foto's maken van de oceaan met haar woeste golfen beukend op de rotsen.

Tegen zessen waren we bij een evangelische kerk, de dienst zat vol met zang en lofprijzing, en er was ook avondmaal waar ook wij deel van mochten uitmaken, we merkten dat we moesten wennen aan de ontzettend harde muziek. Alle onderdelen liepen vlekkeloos in elkaar over, een goed geregisseerd geheel.

We konden ook vandaag hier in Lima zien dat, net als in Nederland, kerken wel met dezelfde bijbel, toch heel verschillend kunnen zijn in diensten.

We sloten de dag met een etentje in een leuk restaurant vlakbij onze Hostel, met onze licht, in de zon verbrande koppies zoeken we onze bedjes op.

1. Bert:
    10 oktober 2016
    Tjonge, leuk om te lezen hoor! Grappig te zien hoe 'onderwijs' en 'christus volgen' twee leidende thema's zijn waar je ook gaat, herkenbaar. Geniet ervan daar!
  2. Rik:
    10 oktober 2016
    Jullie zijn al weer mooi geintegreerd daar als ik dat zo lees.. supermarkt, kerk en werk en zelfs al paar lokale vogels gespot! Zie uit naar jullie toekomstige avonturen!! liefs van Madagaskar! :)