Dag 5 in Lima

10 oktober 2016 - Lima, Peru

de dag maar weer begonnen met ons dagelijks broodje in het park, wel leuke vogels gespot, de kolibrie, de parkieten en de kardinaal, prachtig die kleuren.

Ruud en Gretha gingen op weg naar heel leuk museum, in geuren en kleuren zijn we bijgepraat over wat wij wel gemist hebben een beetje jaloers hoorden we hun verhalen aan.

Wij, Eize, Marianne, Tabitha, Jenny en ik gingen naar de Inka markt, heel veel kraampjes die dagelijks hun souvenirs en andere hebbedingetjes verkopen.

Zoals gebruikelijk komen de vrouwen niet van een markt thuis zonder iets gekocht te hebben, pffffff :-) wat het voor de heren interessant maakte was het onderhandelen, ook al was ons spaans minimaal, het lukte best en zonder voldoende korting werd er niet gekocht.

We waren om 1300 uur bij de school, Elim, een school waar die middag en avond een conferentie en workshops gehouden zullen worden.

We begonnen met het bezoeken aan de klassen van de school voor observatie en vooral het tonen van onze betrokkenheid bij deze school.

Het was een heel gastvrij en warm onthaal, gewoon prettig als je er rondloopt, de klassen waren wel vrij druk, rumoerig, de middelen lopen vele jaren achter bij ons maar de liefde voor de kinderen was duidelijk merkbaar, dit is dan een waarneming van een niet onderwijskundige.

De conferentie verliep in de lijn van de vorige conferentie, hetgeen een beetje merkbaar was in een nog betere zelfverzekerde presentaties ( kon haast niet beter maar toch heel iets ;-) )

De workshops verliepen echt heel erg goed, ook hier wat kleine aanpassingen ten opzichte van de vorige, de bezoekers hadden heel veel lovende woorden en gingen voldaan naar huis.

Via de telefoon contact gehad met Monica, zij was veilig geland, en was door Doris, de hostes waar Jan logeert, naar onze hostel gebracht, ze gaf aan heel graag haar bedje op te zoeken om uit te rusten van de lange reis, morgenvroeg gaan we haar ontmoeten.

Ook wij gingen met een goed gevoel en een grote glimlach richting een chinees om nog even na te genieten en voor lekkere maaltijd.

Rond de klok van tienen lopend naar onze hostel, heel graag de schoenen uit, nog ff een verhaaltje schrijven en dan de oogjes dicht